نواختن با یک تقویت کننده بسیار قدیمی

 

 

جامعه ما به نحوی قابل توجه جوانان هنرجو و هنرمند  در زمینه نواختن ساز دارد و چند سالیست که گیتار الکتریک طرفدارانی یافته و از خصوصیات نواختن این ساز نیاز به مدارات تقویت کننده سیگنال  است و باید بدانیم که خطا در انتخاب این وسایل تقویت کننده باعث کندی پیشرفت می شد .معمولا در ابتدای اشنا شدن با این ساز افراد چندان متوجه تفاوت امپلی فایرها نیستند و ممکن است سالها  بگذرد و به علت نقصان و ضعف در بدست اوردن اطلاعات نوازنده در جا بزند .

در کنار کانال های مطالعاتی مانند جستجوی اینترنتی  بیشترین تاثیر را  گفتگو میان نوازنده ها  دارد . .اگر نگاهی به جوامع پیشرفته بیاندازیم در کنار امار بالای نوازنده گیتار الکتریک شاهد فروم ها  هستیم .انها خیلی جالب تجربیات را به اشتراک می گذارند .کسی سوال می کند و دیگران در صورت اطلاع پاسخ می دهند .مانند این سوال :Have you seen the Logic Pro Amp Simulators. و دیگری می نویسد :  .The best amp sim is revalver III.V

اما در ادامه پاسخ خد را تکمیل می کند :But the best is still pure tube amps

یکنفر می گوید تقویت کننده  خوب دیجیتال که شبیه سازی کند ؟و البته پس از معرفی ناگزیر به حقیقتی اشاره می شود که لامپ واقعی  هنوز بی رقیب بر قله ایستاده است .

دوستان چگونه می توان بر واقعیتی که گوش نوازنده تایید می کند جر و بحث کرد  ان را تا جایی پیش برد که لزوم ندارد .بیش از صد سال از ساخت اولین تریود توسط انسان می گذرد .دهه سیاه لامپ پس از اختراع ترانزیستور فرار می رسد  و تولید کننده گان وسایل الکترونیکی   از کاهش هزینه شاد مانی می کنند .درب کارخانه های لامپ ساز در امریکا و اروپای غربی   ژاپن بسته می شود .همه خوشحالند حتی  خریداران سیستم های صوتی .

اما نوازنده گان گیتار الکتریک هنوز به استفاده از لامپ ادامه می دهند .زیرا انها گوش هایی ازموده داشتند و جاه طلبی فراوان برای هنر .

در چین و روسیه تولید ادامه داشت .مصرف کننده گان ارتش این کشورها بود و گیتاریست ها !!!!!!!!!

طبیعتانوازنده می تواند سلیقه هنری خود را ملا ک انتخاب قرار دهد .صدای سرد ترانزیستور را برخی می پسندند .دیجیتال و شبیه سازی شده را همینطور و شاهد احترام ما این است که نام گروه تعطیل شده  اشارهای به انالوگ یا لامپ نداشت

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *